Awali

Livet pt. 3
Nejmen hoppsan, nu är det plötsligt oktober och jag har bott här i lite mer än en månad. Wow. Så himla lyxigt det är att få träffas varje dag och göra helt vanliga grejer ihop? Typ som att gå och handla. Gå på lägenhetsvisningar. Äta på restaurant lite spontant sådär. LOVE IT. Tiden har gått fort men ändå långsamt. Vi började med mycket festligheter, såsom Moritz examen, hans systers 20-årsdag, hans föräldrars silverbröllop osv. Kul, såklart! Skolan började för mig och det känns väldigt roligt och lärorikt. Någonstans i allt började det dock bli väldigt påfrestande för mig att vi inte bodde ensamma. Vi bor i hans föräldrars stora hus tills vi hittar en lägenhet och det är ju givetvis fantastiskt att vi kan göra så, men när man är hemma varje dag, inte har några egna saker och inte heller egna rutiner... Då blir det väldigt påfrestande. Förra veckan kände jag mig lite nere och uppgiven eftersom vi varit på vad som kändes som 100 lägenhetsvisningar och fortfarande inte fått ett ja, men sen helt plötsligt så gick allt väldigt snabbt. Vi var på visning, dagen efter fick vi läsa igenom hyresavtalet och dagen därpå skrev vi under. OCH IGÅR FICK VI NYCKLARNA. Det känns SÅ bra! Lägenheten är i ett gammalt k-märkt hus med helt nyrenoverade lägenheter. Det blev bokstavligt färdigt förra veckan och vi är de första som flyttar in. Det är fyra våningar och vi bor på tredje. Det är dessutom bara en lägenhet per våning, så det känns ju väldigt härligt också. Nu i oktober kommer vi successivt flytta in eftersom vi måste beställa ett kök (snabb info: typiskt tyskt att man själv är ansvarig för köket. Antingen finns inget kök alls så man måste köpa helt nytt, eller så måste man köpa det befintliga köket för att kunna få lägenheten. Katastofalt system, men som utlänning försöker jag vara snäll och bara acceptera allt), vilket betyder att vi nog kommer bo i lägenheten från och med helgen (är förhoppningen), men pendla lite fram och tillbaka till hans föräldrar. Oktober får helt enkelt bli en flytt- och planeringsmånad. OCH DET KÄNNS SÅ HIMLA KUUUUL WOW. Älskar bara allt just nu! 
 
Så, det var väl en liten update från mig. 
Ps. Igår började Vår tid är nu säsong 2. Dör lyckodöden. 
Puss. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress