Awali

Krakow.
Var jag far och flänger kan man ju känna ibland. Jag var hemma tre dagar efter Åre och sen drog Hedvig och jag till Krakow. Jag har i flera år velat åka dit, men det har aldrig blivit av pga lite alla möjliga anledningar. Nu var det hursomhelst dags. Det var även min present till Hedvig som fyllde 25 i januari. OCH VILKEN RESA. Allt var superbra från början till slut. Vi träffade jättetrevliga människor, hade en toppenbra lägenhet mitt i stan, det var strålande sol varenda dag, vi har turistat i solen och ätit så himla god mat. Det blev en perfekt paus i vardagen (Jag menar, jag hade ju ändå varit tillbaka i vardagen i tre dagar haha) och jag kom hem med så mycket energi. Tack för en toppenresa Hedvig, något liknande får vi göra om i framtiden <3 
 
Vi strosade mest runt i staden och tittade på borgar, judiska kvarter, gick på museum och åt mat. Min bästa vän från Berlin bor i Krakow (hon var också utbytesstudent på HU) och vi hade möjligheten att träffas. Hur trevligt som helst! Hedvig och jag utnyttjade också faktumet att det är väldigt billigt i Polen, så vi gick på spa.
 
 
Fantastisk stad, men jag kan inte riktigt förklara varför? Men det behöver man kanske inte heller. Hett tips hursomhelst. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress