Awali

Saker och ting.
Jag ska visserligen jobba i sommar, men jag börjar inte förrän veckan efter midsommar och jobbar bara juli ut. Det blir alltså bara tre veckor ombord till skillnad mot förra årets sju. I år ska inte bli en jobbsommar, det ska bli en sommar där jag ska ta det lugnt, göra det jag vill, hinna umgås med de jag vill osv innan flytten (mer om det senare). Jag ska helt enkelt ha det så himla fint och kul denna sommar! 

Det finns två saker som utmärker extra tydligt att man är ledig. Dels att man kan läsa böcker för att man tycker det är kul och inte för att man måste, men även att man kan vara så himla spontan utan att det påverkar någonting annat. Johanna  och jag hade en sån dag förra veckan. Vi bestämde väl i stort sett att vi skulle ses efter hennes tenta. Det ledde till fika och bubbel i Slottsskogen, som vi sedan inte kände oss helt nöjda med, så på eftermiddagen drog vi lite spontant till Delsjön och simmade lite. Fantastiskt härlig eftermiddag och det blev faktiskt premiärdopp för mig (trots att jag har varit ute vid saltholmen så mycket). 
Och den där ostbågeburken kommer glädja mig lång tid framöver ;) 
(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress