Awali

Halloween?
Ja det kan man ju tro, men det är faktiskt så att jag ska på karneval!
Kölner Karneval är en tradition som går långt tillbaka i historien i Kölnområdet i Tyskland. 11/11 klockan 11 "öppnar" karnevalsäsongen där alla i hela stan klär ut sig och festar hela dagen. Sen avslutas detta med en veckas karneval i mitten/slutet på februari när man klär ut sig, går på sittningar och det är bara allmänt festligt så att säga. 
Tyvärr har jag aldrig varit i Köln 11/11 eller slutet på februari så jag har ju missat detta fantastiska event. TILLS NU. Om två veckor är jag där och idag fick jag hem min kostym på posten. Jag ska vara snövit (om det var oklart) och ser fram emot att få fira karneval med Lina, Emma, Moritz och alla andra. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress