Awali

2017.
Ja alltså, nytt år hörni. DET KÄNNS SÅ HIMLA FETT. 
Jag är taggad och so far känns det himla bra faktiskt. Och Italien liksom? Härligt. Jag och Olivia tog alltså flyget från Skavsta den 28e december till Bergamo. Hade hyrt en lägenhet via AirBnb med en värd som var hur trevlig som helst och gav oss många tips om vad man kunde göra i området och var saker låg osv. Mycket bra! Bergamo var fint och mysigt. Gamla Stan var så vacker, men vi konstaterade nog ganska snabbt att man hinner se allt som man "ska" se på ganska kort tid. Men det betyder ju inte att det inte var värt :) 
 
Vi åkte också till Milano, en stad som också var så vacker, men betydligt mindre än jag trodde faktiskt. Kände också att man inte behöver så många dagar där. Domen och den stora gallerian bredvid var ju riktigt maffigt alltså. Det Olivia och jag nog konstaterade var att vi var nöjda med vår resa naturligtvis, men städerna gör sig nog lite bättre på våren/sommaren när det är varmare och man kan strosa runt lite mer. Blir ju inte gärna att man strosar runt mer än nädvändigt när det är relativt kallt. Men vi var som sagt nöjda ändå. 
Gick också all in för den italienska maten och åt till största delen pasta, men några inslag av pizza och sallad haha. 
 
Nyårsafton firade vi i Milano. Vi åt 3rätters på en fin restaurang inne i den stora gallerian Vittorio Emanuele II och drack vin. Ingen av oss var sugna på fest, utan vi ville bara ha en trevlig kväll tillsammans. Och det blev exakt som vi tänkte! 
Vi tog senare på kvällen tåget tillbaka till Bergamo och vid tolvslaget var vi hemma i rummet och tittade på fyrverkerierna genom fönstret. 
 
2017 har börjat bra. Jag känner mig tillfreds. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress