Awali

Hejhejhej jag lever och mår bra.
Okej, once again har jag varit ganska off. MEN, det är såhär va, att jag har varit upptagen med att flytta till ett annat land. Så nu bor jag helt enkelt i ett annat land. Luxemburg! 
Kom hit igår och välkomnades av otrolig värme, som sedan mynnades ut i en stor åskskur. Galet. 
Familjen är trevlig och jag känner mig välkomnad, ettåringen är lugn och inte alls så där jobbig som dom kan vara. Idag tog jag hand om henne för första gången själv, och det gick toppen. 
 
Om två veckor kommer jag få ett mer rutinmässigt schema, eller vad man ska säga, för det är då hon börjar på dagis. Innan dess är det lite oklart. Men när det är dags för dagis är det i alla fall tänkt så att jag ska skjutsa henne dit på morgonen, hämta henne på eftermiddagen och sedan underhålla henne några timmar tills föräldrarna kommer hem. Inte så jobbigt (och jag jobbar inte helger, woho). 
 
Och om man läser det här och också är eller ska bli au pair i Luxemburg så får man väldigt gärna höra av sig. 
För då vill jag typ bli din vän, ehe. Jag är helt okej snäll och bjuder på fika ibland! 
 
Idag gick vi till centrum en sväng, och jag tog lite bilder. Här bor jag alltså jag, och det är typ det vackraste jag sett:
 
 
Alida

Ooh så fint! Och vilken otroligt vacker och söt liten unge!

M

Ja det är verkligen vackert här!
Ja hon är fin haha :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress