Awali

Sverige, jul och nyår.
New year, new me! .... Skoja. Jag är väl inte riktigt en sån typ av person. En snabb update då: 
Jul i Sverige som sig bör. Det var trevligt och traditionsenligt, väldigt mysigt helt enkelt. För första gången kändes det dessutom som att jag hade väldigt mycket tid. Jag hann med att träffa alla i lugn och ro och att njuta av tiden, väldigt härligt helt enkelt och det bästa av allt... ÄTA SÅ MYCKET MAT. Mat är ju livet alltså, julen är höjdpunkten på året haha. 
 
Innan jag åkte hann Moritz och jag med en sväng på julmarknaden här i Köln, det är ett måste om man är i Tyskland. Deras julmarknader är fantastiska. Sedan tog jag mitt pick och pack och åkte till Sverige. Jul hos mamma, jul hos pappa, träffa mormor och morfar, träffa farmor och faster, julmys med familjen, bio med mamma, myskväll med Emma och Olivia och fika med Sandra, Therese och Johanna. Den 28e åkte jag till Stockholm och hälsade på Becka i deras nya lägenhet, sov där en natt och tog taxin till Arlanda morgonen efter. Jag valde att flyga tillbaka från Arlanda för att Sofia och Tilde skulle komma och hälsa på mig över nyår, så vi möttes helt enkelt på flygplatsen för att flyga ner tillsammans. 
 
När vi väl var på plats här hemma så följde tre roliga dagar. Dom hade aldrig varit i Köln tidigare, så vi körde lite sightseeing i stan och sen var det ju givetvis nyårsafton! Moritz behövde dessvärre jobba natt, men jag och tjejerna drog på en nyårsfest med några bekanta. Vi är alla tre inte riktigt såna som vill festa hela natten på nyår, hellre god mat, drinkar och umgänge. Men vi hade hursomhelst väldigt trevligt och åkte hem framåt 01. Sen eftermiddag den 1/1 skjutsade jag tjejerna till flygplatsen och vi sa hejdå. Det var jätteroliga dagar här och nu är jag redo att börja det nya året. Den här gången känns det på något sätt som att nyåret går lite obemärkt förbi för mig, förra året var det så himla tydligt. Men det gör inget! Jag är taggad och jag har mycket att se fram emot. Snart kommer vårt nya kök, jag ska tillbaka till Berlin, vi ska göra livets resa på Island i sommar och jag fyller 25 (!!). Jag ska ställa till med riktig fest har jag tänkt! Mer om det längre fram.... 
 
Här kommer lite snap shots ur mobilen från jul och nyår!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress