Awali

Plugg.
Ja man kan väl säga att det är ungefär såhär mina dagar ser ut. Plugg, plugg och åter plugg. Nu börjar ångesten avta lite lätt och det känns som att jag faktiskt kan tillräckligt för att klara första tentan. Skulle kännas surt att börja faila tentor sista året, så jag hoppas att det inte blir så. Arabiska är svårt asså!! 
Eller om man säger såhär, språket i sig verkar inte så svårt, framförallt grammatiken verkar väldigt logisk, men det svåra ligger i att det är något heeelt nytt. All tidigare kunskap jag har av att lära mig språk kan jag liksom inte riktigt applicera här. Så här sitter jag alltså mestadels, i humanistiska biblioteket och lyssnar på Darin typ samtidigt som jag läser på arabiska. Eller ja, försöker i alla fall. 
 
I helgen var Moritz här samt mina päron, så vi umgicks hela familjen och det var hur mysigt som helst. 
I helgen kommer även en kompis från Berlin på besök, så det blir en riktig turisthelg haha. 
 
Lite nya saker är dock på gång, mer om det snart..
Nåväl, hoppas ni har det fint mina vänner. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress