Awali

Bye bye, Stena.
Jaha, nu har jag gjort en typisk Malin Söderberg-grej igen då. Jag har egentligen varit ganska sjuk i en månad nu, vilket i sig inte är typsikt mig, för jag är väldigt sällan sjuk, men det typiska är att jag fullständigt har ignorerat detta och kört på i full speed ändå. Då händer alltså följande istället: Jag tar ut mig helt och hållet och kollapsar istället. Japp, detta var exakt vad som hände häromdagen på jobbet. Såatte... Det blev avgång för min del igår. Så himla tråkigt, eftersom det var sista passet och allt. Jag har väldigt svårt för att inte avsluta de uppgifter jag eller någon annan tilldelat mig, men då är det väl dags att öva på det, som min kära mor alltid säger till mig. 
Hursomhelst, det blev alltså avgång igår och eftersom jag redan har hyrt ut min lägenhet får jag flytta runt litegrann. Cissi är ändå inte hemma, så jag är i hennes lägenhet några dagar nu. Jag köpte med mig halva apoteket hem och gör nu allt i min makt för att påskynda tillfrisknandet, eftersom jag vill göra mina sista två veckor i Sverige till en enda stor fest. 
Så jag äter soppa, dricker C-vitamin och Varma koppen, äter honung och ingefära, samt halstabletter med ingefära och tar hostmedicin och nässpray. Jag ligger ner och vilar typ hela tiden, lyssnar på lovsång, ligger på spikmatta (vet inte vad det har för funktion egentligen, men tänker att det är bra för kroppen och att jag inte förlorar något på det) och kollar på filmer. Har fönstret vidöppet för att få luften att cirkulera och igår åt jag mer ingefära och wasabi än sushi. Ni hör ju, kommer bli frisk på ett kick, haha! 
 
Jag är så dålig på att vara sjuk, dels är jag det väldigt sällan (peppar peppar!), men jag är ju också så fruktansvärt rastlös. Så därför går jag nu all in för att bli frisk, så att jag kan börja ta itu med saker och ting. Planerar att vara helt återställd till imorgon eftermiddag, ehe. Senare ikväll tänkte jag nog försöka ge mig ut på en kort promenad för att få röra lite på mig och få frisk luft. 
Det är ju en himla värdelös tid jag har prickat in att ligga hemma på, vädret är ju alldeles fantastiskt! Närmare 30 grader i solen och inte ett moln på himlen. Jaja, vad ska man göra åt det. 
 
Det var faktiskt sorgligt att säga hejdå på jobbet. Alla fina kollegor man har träffat och fått lära känna alltså, helt sjukt vad bra dom är. Jag har älskat den här sommaren, älskat mitt jobb! Planerar definitivt att komma tillbaka till nästa sommar. Tack för i år Stena Line, Scandinavica och grön vakt! Ni äger! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress