Awali

För jag var 20 år, 20 år i staden.
JAG ÄR TJUGO ÅR!
 
Jajamensan, har dessutom varit det i en vecka nu. Jag trivs rätt bra måste jag säga. Jag är nöjd liksom. 
Ni vet när en dag blir helt över förväntan? Och man bah "Shit vad nice det här blev". 
Så blev min födelsedag! Och jag är jäkligt tacksam för det. 
 
Kvällen innan the big day så att säga var Ebba här och vi gick tillsammans med Elin till ett café. Där satt vi länge och pratade om vad man kan göra som 19-åring och komma undan med, men inte som vuxen? Det enda vi egentligen kom fram till var sex på konstiga offentliga ställen. Jag menar om man skulle se ett tonårspar ha sex någonstans skulle det väl mest viftas bort med ett "dagens ungdom", men om man istället skulle se ett medelålderspar göra detsamma, skulle det mest troligt inte bli lika trevligt bemött. 
Ja, denna idé var i stort sett det enda vi kom på, och den fick ju ändå skrotas eftersom Henrik är på andra sidan jorden. Suck. 
 
Hur som helst, vi vände istället på det hela och tänkte istället "Vad gör tonåringar som inte vuxna gör?". Kvällen slutade med ett riktigt traditionsenligt pyjamasparty. För jag menar, hur många vuxna har egentligen pyjamaspartyn?
Pyjamas, film, pizza, läsk. Därefter musik på hög volym, dansandes runt i rummet, hår flätades, naglar målades. You name it! Ett riktigt bra sätt att avsluta tonåren på. 
När klockan slog över tolv fick jag sång av Ebba och Elin, samt att Henrik ringde från Australien och överraskade mig. Åh vad mysigt det var ♥
 
När vi vaknade daen därpå, vaknade jag faktiskt av sång, frukost och paket på sängen av min kära roomie och Ebba. Jag fick ett litet resekit som Elin fixat ihop (mer om varför jag behöver det senare) och Ebba skulle bjuda mig på födesledagslunch. Dom hade dessutom sprungit ner till mitt favvobageri och köpt min favvogrej Salsastange. Mmm, vad gott. 
 
Sedan följde skype med Henrik, Mamma samt Pappa och Helena. Därefter gick vi tre till mitt jobb, där jag också fick fina presenter, sång och grejer. Jag visade runt tjejerna innan vi fortsatte tillbaka till stan. Stannade på vägen för födelsedagslunch på bästa Habibi. Shit vad gott det är alltså. 
 
Drog därefter till stan och gick runt en sväng och jag kostade på mig en helt ny sminkupplaga. Nytt av allt. Det är faktiskt så sjukt himla billigt här, så jag tänkte att det var dags att passa på. Särskilt eftersom jag haft mitt smink sen nian typ. Använder det ju visserligen bara vid festligheter. Men skitsamma. Nu har jag nytt i alla fall!
 
Framåt kvällen åkte Ebba tillbaka till Düsseldorf, jag gick hem, skypade med Mormor och Morfar, gjorde mig klar och gick sedan för att hämta upp mina pinglor Julia och Linnea som kom på besök över helgen. 
Vi drog senare till Hard Rock Café där vi satt restan av kvällen och drack och åt gott. Blev dessutom bjuden på gratis efterrätt eftersom det var min födelsedag, hohoho. Fint ska det vara. 
 
Sedan stannade ju som sagt brudarna ända till tisdag och vi hade mycket trevligt. Invigde dessutom julmarknaden som öppnade. Riktigt mysigt. 
 
Och ja, min födelsedag var alltså alldeles toppen. Riktigt nöjd. Tack alla, sjukt värt!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress