Awali

Livet osv.
Ja alltså, jag har tagit studenten. Sjukt. 
Studentveckan och allt fram till själva studentdagen var helt jäkla sjukt roligt. Vi levde verkligen livet!
Man befann sig liksom i ett lyckorus i en och en halv vecka, och att sedan stå där innanför de fantastiska blå portarna på Kunskapsgymnasiet och se alla människor vänta utanför... Och sedan få springa ut, verkligen rusa fram upp på scenen och inse att nu är det vår tur. Jag står där med alla mina vänner, alla befinner sig i samma lyckorus som jag, och vi bara lever. Vi lever livet!
Åh det var en fantastisk tid, inte bara hela studenten, utan hela gymnasietiden. Tack för allt Kunskapsgymnasiet. Tack för 3 fantastiska år, de 3 bästa åren såhär långt!
Kunskapsgymnasiet är det bästa val jag någosin gjort, det går inte att beskriva hur fantastiskt vi har haft det där. 
 
Men vad händer nu då? Livet känns plötsligt så stort, främmande och mystiskt. Jag kan göra vad jag vill. 
Jag har valt att ta en mpnad ledig, för det förtjänar jag efter allt slit. Sen, i slutet på juli, flyttar jag till Luxemburg. 
Känner mig peppad, ska åka dit som Au Pair. Bor där fram till jul och sen far jag hem igen. 
 
Men som sagt, innan dess ska jag vara ledig och hinna med massor av roliga saker. Jag och min man ska åka till Litauen, jag ska flyga luftballong över Stockholm, jag ska åka ut med båten, träffa massor av vänner och ni vet sånt som man gör när man har sommarlov. Och inte jobbar. Åh vilket klokt beslut att inte jobba innan jag åker, så skönt verkligen! 
 
Jag är så peppad på att göra saker, ni vet leva livet-saker. Åka utomlands och sånt!
För tillfället planerar vår Tyska5-grupp en resa tillbaka till berlin dessutom. Hoppas det blir av! 
 
Nej hörni, nu ska jag göra något av den här dagen, samt åka till posten och hämta ut ett paket (woho!). Kanske blir ett besök hos mormor och morfar också. 
 
Vad har ni för er?
Peace. 
Sjukt glada studenter innan utspringet på Kunskap. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress