Awali

Football sunday.
Jag är så dålig på att blogga just nu. Inte bara att jag gör det sällan, utan det jag skriver känns också bara så himla tråkigt. Tråkiga bilder, tråkiga saker. Allt känns tråkigt. Här alltså, livet känns helt okej, haha. 
Just nu sitter jag i Köln och har den här fötjusande utsikten: 
 
Efter två veckors hösttermin börjar jag känna att endast en termin är alldeles för kort tid för att lära sig grunderna i arabiska. Kära nån vad svårt det känns. Alltså inte språket i sig, det känns som att grammatiken är ganska logisk och basic, men att komma ihåg hur bokstäverna ser ut?! Det är det som är det svåra känner jag. Samt att binda ihop dom. Nåväl, det kommer väl en dag när jag behärskar det tillräckligt mycket för att klara tentor. Får man ju hoppas i alla fall. 
 
Jag kom till Köln i fredags och har haft en trevlig helg med mannen i mitt liv. Har ju tydligen blivit någon slags football girldfriend nu, så igår spenderade vi hela kvällen med hans vänner och tittade på starten av football season. Det är ju kul, men jag kan inte reglerna så bra än. Nu är han på jobbet om dagarna och jag sitter och pluggar. Försöker i alla fall, känns så spännande och frustrerande samtidigt att vara helt ny på någonting.
På onsdag fyller Moritz år, det ska bli kul. Jag ska introducera honom för smörgåstårta. Tänk att han har levt hela sitt liv utan vetskap om vad smörgåstårta är? Jag känner att det är dags att ändra på det. Jag ska göra en senare i eftermiddag innan han kommer hem, så ska han få den till frukost imorgon. 
 
Nej hörni, nu ska jag plugga vidare. Ha det fint!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress