Awali

Sämst.

Hej. Och förlåt. 
Varför har jag blivit sämst i hela världen på att både foto och att hänga här. Känner hur en utskällning från Hedvig är i antågande vilken dag som mest nu. Nåväl, vad händer då i mitt liv? Förstår att ni inte kan tänka på något annat än just detta. LET ME INLIGHTEN YOU THEN. 
Mormor och morfar var på besök hos mig förra helgen, eller ja, hela fredagen då. Det var mycket trevligt. Vädret var på topp, men jag var lite sjuk. Ignorerade i vanlig sjukdom och vi var ute hela dagen. Traskade runt på saltholmen, åkte in till stan och jag visade dom var jag brukar hänga om dagarna. Blev bortskämt med både middag, storhandling och nya kuddar hihi (lol). När dom begav sig kom Gustav över för otroligt stillsamt fredagshäng. Pga ignorans gentemot sjukdom vaknade jag upp och kände mig ännu sämre (vilket bara är logiskt) och chillade hemma resten av helgen. Var inte fit nog att gå till skolan på tisdagen, så jag stannade hemma, men flög som planerat till Köln på kvällen. Har gosat med min man i några dagar. Gick även på hockey-VM som bland annat spelas i Köln (och i Paris) och såg Sverige vinna mot Lettland.

Sen blev det fredag eftermiddag och Moritz skjutsade mig till flygplatsen i Düsseldorf. Jag var så sjukt opeppad på att åka hem, men skulle jobba på lördagen, så det var ju inte så mycket att göra. Tänkte jag då, men det tänkte inte flygbolaget. Så följande har alltså hänt: 
Cirka en halvtimme försenad flight från Düsseldorf till Göteborg får nödlanda i Hamburg pga tekniska fel på planet. Gött, liksom. Landar, blir slussade fram och tillbaka på flygplatsen och efter x antal timmar börjar dom ropa ut vad som faktiskt händer. Jag har blivit ombokad på en flight via Frankfurt dagen efter klockan 15. Blir skjutsad till ett galet fint hotell i stan och sover där. Åker dagen därpå tillbaka till flygplatsen, ska checka in men får höra att dom inte hittar min plats på flighten. Blir slussad fram och tillbaka till olika "counters" på flygplatsen och får tillslut en ny biljett för klockan 17 via München istället. Går för vad som känns som tionde gången tillbaka för att checka in, men får så höra att bokningen inte finns ?!? Här börjar mitt tålamod försvinna kan jag säga... Blir tillsagd att vänta och sen tillslut hittas bokningen och jag kan äntligen gå igenom säkerheten. KÄRA NÅN, känns som att jag gick runt i ett vakuum och varken visste var jag var påväg eller var jag kom ifrån från första början. Gaten för flighten till München byttes dessutom två gånger, men till slut kom vi alltså iväg. Den flighten tog ju inte särskilt lång tid, jag var mest otaggad på att åka en timme i totalt fel riktning. Landade när det var 45 minuter kvar till nästa flight och tänkte "äsch, när det är connecting flights brukar det ju gå smidigt". Fel igen Malin! Den gate jag skulle flyga ifrån låg alltså bokstavligt talat helt på andra sidan flygplatsen. Fick till och med åka lite tåg emellan. Det tog alltså cirka 25 minuter att ta sig till nya gaten och då halvsprang jag dessutom. Väl framme var det 10 minuter till boarding och allt jag ville göra var att gå och lägga mig. Var helt och hållet utmattad. Nåväl. Strax innan halv tio landade vi äntligen i Göteborg och jag skulle egentligen ha varit för klockan 20 kvällen innan. Det blev ju ett oväntat äventyr det här hörni! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress