Awali

Världen, hur kunde det gå så fel?
Världen alltså, jag älskar dig så. Och min längtan att upptäcka hela är så stark. 
Något jag däremot inte älskar är samhället. Eller snarare vad människan har gjort samhället till. Det är mina första dagar på sommarlovet nu och jag är fast i gamla rutiner, så jag vaknade tidigt idag trots att jag dessutom jobbade till 23:30 igår. Ligger alltså i sängen och tar upp mobilen för att slöskrolla lite på FB, det är då jag ser att det har hänt något i London (IGEN), så jag läser givetvis direkt nyheterna och då känner jag hur alla känslor sköljer över mig som en våg. Jag ligger här och gråter fullständigt med hela själen. SNÄLLA SLUTA känner jag bara. Det känns som att allt bara är skit, världsledare beter sig som fullständiga idioter, klimathotet är större än någonsin, sexismen är så stark och börjar härja redan i 13-14-årsåldern hos barn (!!!!), jämställdheten har kommit långt, men den är långt ifrån att vara i hamn, sexbrottsstraffen är skrattretande, rasismen är fruktansvärd och jag känner bara hur allt håller på att kollapsa. Jag gråter med hela själen. SNÄLLA, vi måste ta ansvar för våra konsekvenser, vi måste städa upp allt som vi har orsakat. Vi måste stå tillsammans, för kärleken kommer ALLTID övervinna hatet och det goda kommer ALLTID övervinna det onda. Jag känner mig så fruktansvärd ledsen över hur samhället ser ut och hur människan agerar. SNÄLLA SLUTA, vi måste sluta med allt vi håller på med och istället agera! Jag tror ärligt talat att det inte skulle vara så svårt om vi bara sluter upp gemensamt. Det är inte politikers ansvar att lösa alla problem, även om dom givetvis bär stort ansvar genom att besitta en annan typ av "makt" att förändra, än oss vanliga Svenssons. Men det ligger inte bara på dom, vi måste städa upp samhället tillsammans. SNÄLLA. Jag vill inte att nyheterna ska fortsätta se ut som dom gör nuförtiden. Det är alldeles för hemskt, jag ryser i hela kroppen när jag läser allt detta och jag kan på något sätt inte förstå hur det kunde gå så fel? Gud snälla, förlåt oss våra synder och hör våra böner, hjälp oss hantera detta och var med de som fallit offer för alla förskräckliga händelser. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress