Awali

Roliga saker som hände förra veckan.
Roliga saker som hände förra veckan var exempelvis när Johanna bjöd över mig på ett väldigt diffust och oplanerat häng som började med promenad i fullständigt ösregn och som slutate i alldeles för små myskläder (för min del) i hennes kök när vi åt en improviserad (men sjukt god) tacogratäng och pratade om livet. 
 
En annan väldigt trevlig sak var också när Julia och jag möttes upp på stan för att fika utomhus och njuta av solen. Vi satte oss på den lilla bryggan vid lejontrappan och hade det allmänt härligt...
Sen hände ju dock följande:
Axelbandet på min handväska åkte på något sätt ner mellan springorna på bryggan och lyckades dessutom vika sig under bryggan, så jag fick helt enkelt inte upp min väska?? Alltså det var så märkligt. Julia och jag försökte lirka, slita, dra, men inget fungerade. Det satt ett gäng ungdomar över oss (uppskattningsvis 17årsåldern) som såg att vi höll på med någonting, så tillslut engagerade de sig också i räddningsförsöket och försökte komma på nya teorier om hur vi kunde få upp den. Tillslut bände vi upp en sidan på bandet som satt fast i väskan, släppte ner det under bryggan för att på så vis lyckas dra upp hela bandet. Skrattade ganska mycket med det här gänget innan vi senare gick därifrån. Alltså, så surrealistisk situation? Hahaha. För sjukt för att inte dokumentera, så här ser ni alltså hur vi ligger på bryggan och försöker fiska upp mitt band. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress