Awali

Am Reihn.
Följer allt som händer i USA relativt intensivt och min själ gråter varje dag ungefär. Senaste nytt från Mr. T är att inte tillåta tyskar och fransmän in i landet. Jahopp, så om jag och min pojkvän vill åka på semester till Usa så går inte det. Jag får komma in men inte han? 
 
As a matter of fact ska jag faktiskt till USA i april. Första gången för mig. Känner mig på något sätt lite förtvivlad. Det ska givetvis bli jättekul och New York är ju en fantastisk stad vad jag förstår, men ändå vill jag inte riktigt åka dit nu. För jag vill inte åka till Trumps USA, jag vill inte stötta allt vad han pysslar med. 
Men vem vet, om det fortsätter såhär får jag ju kanske inte ens åka dit. Fy, fy vilken människa. 
 
Nåväl, jag var i Köln i helgen. Spatserade längs med Reihn i eftermiddagssolen med mannen i mitt liv och kände mig lycklig, trots att skolan är så fruktansvärt tråkig. Har nog gett upp det nu i ärlighetens namn, fokuserar istället på min svenska termin som redan har börjat. Dom kurserna är mycket roligare. Känner att man tillsut kommer till en gräns för hur mycket man kan anstränga sig för något som är totalt ointressant. 
 
Min wanderlust är återigen out of control och jag googlar ständigt nya eventuella resor. Jag vill göra något kul, göra något viktigt. Åka och volontärarbeta någonstans. Göra något som har någon slags betydelse. Nåja, det får väl bli längre fram antar jag.... 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress