Awali

Sommaren 2017.
Ja men hörni, nu är det där sommarlovet förbi. Vad har jag gjort egentligen kan man ju undra? Jag tänkte ge mig på att försöka sammanfatta årets sommar. 
Jag har jobbat hela sommaren, gick på 12e juni oc h av 27e augusti. Det känns bra för jag var riktigt sugen på att tjäna pengar (lol). Det kändes fint att komma tillbaka till Stena för round two och jag är tacksam för tiden ombord med alla härliga kollegor, både från förra året och de som var nya i år. Lyxet med mitt jobb är ju att jag är ledig varannan vecka och på dom lediga veckorna har jag också hunnit med mycket fina saker. I juni var Moritz och en vän till honom här, vi hade riktigt härliga dagar och de fick även testa på svensk midsommar. Jag var även en vända i Norrköping, något som tyvärr händer alldeles för sällan. Det var fint att umgås lite med familj och vänner, samt att faktiskt inte ha så mycket planerat. När jag åker "hem" brukar det oftast vara fullspäckat schema, men den här gången var det lite mer lugnt och spontant. Då har man till exempel tid att spontant åka hem till Linda på pannkaksfrukost. Bra grejer. 
 
Jag och Moritz var på vår första semester tillsammans. Det var fantastiskt. Sicilien bjöd på en otrolig värmebölja och vi badade i havet, åt pasta och pizza och chillade deluxe! Var så utvilad när jag kom hem från den veckan. Och solbränd, hehe. Men trevligheterna tar inte slut här! Jag hade besök av mina pinglor Emma och Olivia, vi åkte bland annat till Smögen, samt firade Olivias födelsedag här med utgång. Sista ledigheten åkte jag till Köln och umgicks med min man och hängde på cafét där Lina jobbar. 
 
I lördags var min sista dag i Kiel och det utnyttjade jag till max med min kollega William. Vi åt god lunch i solen vid hamnen och gick på en shoppingrunda innan det var dags att gå ombord och åka hemåt. Jag gick av en resa tidigare (alltså i söndags) eftersom skolan började i måndags. 
 
Jag har känt mig riktigt taggad på hösten, på något helt nytt och på att starta upp rutiner igen. Jag har taggad på träning och jag är taggad på att som vuxen människa faktiskt lära mig något helt nytt (jag ska alltså plugga 30 HP arabiska i höst). Har ni tänkt på det? Att man som vuxen faktiskt sällan lär sig helt nya saker? Man bygger mest på något som man redan kan. 
Nu har jag gått i skolan i tre dagar och på varje lektion känner jag "wow, det här hade jag ingen aning om". Det känns kul och inspirerande och skrämmande, fast på ett positivt sätt. 
Den här veckan har jag tänkt landa i skolan och unna mig allt jag kan på fritiden eftersom jag nästa vecka kommer starta upp rutiner igen och framförallt eftersom det kommer bli mer och mer att göra i skolan. 
 
I måndags träffade jag först Maria på Joe & the Juice som har blivit vårt nya hak. DET ÄR SÅ GOTT MED JUICE.
Därefter träffades hela syskonskaran med respektive (minus Moritz, som alltid haha) på Hagabion för att först äta middag på uteserveringen och sen gå på bio och se The Sqaure. Spännande, jobbig och interessant film. Jag tycker den speglar dagens samhälle alldeles fantastiskt bra. En film som öppnade upp för reflektion och eftertanke. Tips, men som sagt, den är ganska speciell. 
 
Om mindre än en timme ska jag iväg till Martina för att äta middag med alla tjejerna. Det ska bli SÅ kul, vi har ju knappt setts på hela sommaren och snart flyttar ju Julia till Paris också, så det blir väl lite avskedshäng kan man väl säga. Imorgon ska jag på massage med Maria, välbehövligt efter den här sommarens slit på jobbet kan man väl säga. På fredag ska Sandra och jag dricka drinkar och på lördag kväll jobbar jag på Pinchos. 
 
Den här veckan unnar jag mig alltså mycket lyx på fritiden innan allvaret börjar nästa vecka. Jag känner mig redo. Jag är nöjd med sommaren som gått och är redo att avsluta den.
Hejdå Stena, hej hösten! 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress