Awali

K'damm.
Hej!
Jag har det ju som sagt ganska lugnt nu innan allt drar igång. Terminerna i Tyskland är lite förskjutna om man ska mäta med svenska mått, så jag börjar inte förrän i oktober. Men på torsdag har jag min inskrivning på Uni och därefter kommer det nog börja rulla igång. Det är väldigt mycket planerat för utbytesstudenter och jag ser verkligen fram emot allt som komma skall! Har redan en liten touch av ångest för att jag inte ska stanna här så länge. Ville så gärna stanna ett år, men tyvärr fanns det ingen studieplats för mig mer än en termin. 
 
HURSOMHELST. Det var inte detta jag skulle prata om, utan det jag skulle säga var att jag i lördags gick en vända på Kufürstendamm med min vän Akanksha (aka, min indiska vän från Göteborg som också av en händelse skulle flytta hit) och vi hade det otroligt trevligt. Började en sväng på KaDeWe, konstaterade att det var för härligt väder för att gå inne, så vi fortsatte längsmed den stora shopping- (och turist!-) gatan. Och solen gassade! Sommaren vill inte ge sig och jag klagar verkligen inte. Som typisk svensk tänkte jag "äsch, det är ju slutet på september, det är säkert lite kyligt fast solen skiner" och tog på mig min skinnjacka. Dumt gjort Malin, dumt gjort. Den fick hänga på armen hela dagen. 
 
Lunch på Vappan (omg, det är SÅ gott) fick det bli och sedan en sväng upp och ner för gatan. 
Alltså, det var ett tag sen jag kände mig så på rätt plats som jag gör nu. Jo, jag känner mig absolut på rätt plats i Göteborg, men inte på min institution. Inte alls faktiskt. MEN, här får jag allt. Allt jag vill ha finns här. 
Und ich lieb es, so sehr! 
 
Tog några fullständigt onödiga och ointressanta bilder av någon anledning. Slott av marsipan på KaDeWe, utsikt från K'damm och mat. Haha, men vad gör det när jag själv är asball och jätteintressant? Am I right Linda?  
 
Okej, det här blir för internt och konstigt. Ber er ödmjukast att ta mig med en nypa salt. 
Bis bald, schönen Tag noch! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress