Awali

Humboldt Universität zu Berlin.
Jajamen, det stämmer! Nu är jag officiellt student vid Humboldt Universität i Berlin. Och wow vad rätt det känns!! Igår var det inskrivning, vilket innebar otroligt mycket information, häften, rundvandringar, möten hit ich dit osv... Men det var verkligen bara roligt. Pratade verkligen bara tyska hela dagen och det kändes så himla härligt. Jag och en tjej hade stått och pratat i cirka 20 minuter innan vi insåg att båda var svenskar. Så det kan gå. Hursomhelst, det dröjer fortfarande lite innan föreläsningar och lektioner drar igång, men det gör ju inget. För jag lever ju i Berlin, jag kan göra precis vad jag vill under tiden! 
Skolan är riktigt pampig, med stora valv, marmortrappor och citat av kända personer på väggarna. Det ekar när man går genom korridorerna och salarna är stora och moderna. WOW. Jag är SÅ på rätt plats. Gud vad härligt det här känns hörni. Det kommer bli bra, riktigt bra. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress