Awali

That HU life.

Ja alltså, Humboldt Universität är så nice. Ligger mitt på stadens paradgata och så centralt som något kan vara i Berlin. Så vad kan man göra på lunchrasten då? Jo, exempelvis spatsera till Brandenburger Tor i ett härligt men lite blåsigt höstväder. Jag och min nyfunna polska (haha! Som för övrigt kallar mig bäret, för att Malina tydligen betyder hallon på polska) strosade runt lite innan vi senare bestämde oss för att ta helg.
Kvällen spenderades sedan med en annan svensk utbytesstudent på Humboldts egna terminsfest och vi var nog båda lite förvånade över hur kul vi hade. Tyska klubbar brukar inte riktigt falla mig i smaken, men vi dansade oss galet svettiga hela natten med alla andra studenter och kände att saker och ting ändå är ganska härliga.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress