Awali

Silvester | Nyår

Vet inte om jag egentligen ska skriva en lång text och sammanfatta allt jobbigt, fint, tråkigt, roligt under detta år? Gör nog inte det. Jag hittade en bild, så som man kan göra när man scrollar igenom fb, insta eller liknande sociala medier. Den bilden sammanfattade allt väldigt bra, så jag behöver inte göra det själv. 


Ni som hänger med här på bloggen vet redan hur det har varit. Mina vänner vet också. Förra nyåret firade jag med Antonia i Prag. Det var kul, vi hade trevligt! Jag var så otroligt taggad på ett nytt år och minst lika redo att lägga 2015 bakom. 2015 som hade blivit det värsta året i hela mitt liv. Men det blev fel. 2016 blev fel redan från början och jag insåg att jag inte var redo för att lägga det gamla bakom mig. Jag försökte, men jag var inte där än. Varken fysiskt eller psykiskt redo. 

Men vet ni vad? 
2016 blev långsamt bättre, absolut! Mest till sommaren när jag påbörjade ett nytt jobb som jag tyckte om så mycket. Kände dock ändå att jag hade en bit kvar, tills allt skulle bli bra. 
Och tänka sig, helt oförberett i slutet av 2016, kom någon in i mitt liv som la alla pusselbitar på plats. Någon som kom att bli så himla viktig. 

Så nu, såhär på nyårsafton 2016, kan jag faktiskt helt ärligt säga att jag kommer lägga 2016 bakom mig och helt blicka framåt. Jag kommer lägga alla gamla känslor och allt som så länge har varit dåligt helt och hållet bakom mig. Och det känns alldeles fantastiskt att säga något sådant och för första gången på 1,5 år mena det på riktigt. Och det känns också alldeles fantastiskt att få fira in det nya året med en av mina bästa vänner i Milano, och också få börja det nya året med någon som har blivit min favoritperson. Tack och bock livet, för att det nu är bra. På riktigt. 

Gott nytt år alla därute, nu lämnar vi all skit i 2016 och allt fint tar vi med oss in i 2017.  

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress