Awali

Gå upp och pröva dina vingar.

Ända sen jag var liten har min mormor alltid sagt till mig "Malin, du måste prova dina vingar varje dag. Glöm inte det!" 

Inte visste väl hon att jag sedan som 20-åring skulle skaffa mig mina alldeles egna vingar, som en påminnelse till mig själv. "Glöm inte att prova dina vingar idag Malin" 

Och vet ni vad? Jag har kommit på varför jag inte är tillfreds med min termin här i Berlin. En stor del av min irritation har varit pågrund av att jag inte har varit säker på vad det är som gör mig missnöjd. Jag vet bara att jag är det. Men återigen påminde mina vingar mig. Jag är inte nöjd och tillfreds här, för jag får inte möjlighet att prova mina vingar. Istället är jag fast i någon slags bur. Där kan jag inte flyga. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress