Awali

Home Sweet Home.
Efter Hua Hin åkte vi tillbaka till Bangkok och spenderade våra sista dagar där. Sista kvällen åkte vi till Baiyoke Tower och åt en riktigt stor och fin buffé i restauranten på 81e våningen. Hamnade vid ett eget bord precis vid de stora fönstrena, så vi satt där hela kvällen och åt, drack och tittade på utsikten över hela Bangkok. När vi var klara åkte vi upp till översta våningen och utkiksplatsen. Stod där ett tag, tog in att det var sista kvällen och konstaterade att vi har haft en fantastiskt resa, men att det trots allt skulle bli skönt att åka hem. 
I fredags kväll landade vi på Arlanda där pappa och Helena hämtade oss. 
Att återigen andas svensk, frisk luft var underbart. Det finns inget så bra som svensk luft alltså! 
 
Vad står på agendan nu då?
Jag är fortfarande lite jetlaggad, så jag vaknar runt 6 på mornarna. Det är ju dock bra, för då får man mycket gjort. Jag blir bara hemma i Sverige tre veckor, för den 14e april åker jag till Spanien för att bli bartender. Jäkligt taggad och kul att det äntligen blir av, eftersom jag pratat om det här sedan tvåan på gymnasiet. Innan jag drar igen ska det bli skönt att umgås med vänner, fira påsk och njuta av det fina friska vädret. Det är dock mycket som ska hinnas med däremellan. Först och främst högskoleprovet på lördag, sedan ska ansökan till hösten skickas in och jag har dessutom börjat läsa båtnavigation eftersom jag planerar att ta mitt båtförarbevis i år. Så jag går inte sysslolös i alla fall. När jag kommer hem från Spanien är planen att först ta med mig Henrik till Köln och hälsa på mina vänner som är kvar där, sedan hem till Sverige igen för att söka jobb och fokusera på utbildning och hösten. Spännande att se vart man hamnar någonstans. 
Ska konversera lite med en SYV ang. ansökan och sedan är det väl helt enkelt bara att skicka in den? Spännande. Ett stort och viktigt steg i livet!
Så ja, nu vet ni vad jag har för mig den närmaste tiden. Men nu, om ni ursäktar, ska jag faktiskt gå ut på altanen, sätta mig i solen och bara andas lite. Övning till HP och båtnavigering får vänta ett slag. 
 
Ha en strålande dag mina vänner och jag hoppas ni har uppskattat bilder och uppdateringar om vad vi har haft för oss på vår resa. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress