Awali

So far.
Jaha, om man ska sammanfatta vår backpacking so far skulle jag vilja säga såhär. 
Vi började ju på Bali och det var riktigt trevligt. Vi bodde i Kuta, vilket jag skulle säga är det mest turistiska stället på ön. Trots det riktigt bra med god (och billig!!!) mat, billiga och fräscha hotell och möjligheter att göra det mesta. Vi åkte en dag på en dagsutflykt runt ön där man fick se diverse tempel, fantastiska utsikter osv. Något jag verkligen rekommenderar om ni ska till Bali! Man får se något mer än bara det turistiska då. När vi kände oss klara där åkte vi fast boat till en av Giliöarna, Gili Trawangan. Jag ÄLSKADE det. En liten ö där det inte finns någon motortrafik och som man kan cykla runt på cirka 40 minuter. Det var verkligen paradiset. Man kan åka på flera olika typer av snorkling- eller dykturer och stränderna på ön är fantastiska. Om ni ska till Bali eller någonstans i närheten ÅK TILL GILI. Det är verkligen en stark rekommendation. 

Från Bali flög vi till Kuala Lumpur och stannade några dagar. Det är en riktig storstad och jag föll inte för den tyvärr. Dom hade inte så mycket att erbjuds tyckte jag, dock väldigt fint på kvällen när det är mörkt och hela staden är upplyst. Kul att ha sett, men det är inte riktigt något jag skulle rekommendera faktiskt. Batu caves var verkligen överskattat. 

Från Kuala Lumpur flög vi till Hoi Chi Minh i södra Vietnam. Det är också en storstad, men jag tyckte det var riktigt trevligt där med mycket historia (framförallt ifrån krigstiden) och mysiga marknader i stan. Vi bokade en bussresa därifrån upp till Nha Trang där vi stannade en natt. Det ska vara Vietnams mest turistiska stad och det är i stort sett där i hela landet som det finns en ordentlig strand. Stranden och vattnet var fint, men annars fanns det inte så mycket mer att se. Dagen därpå hoppade vi på ännu en buss som tog oss högre upp i landet, till Hoi An. Beskrivningen av den staden är definitivt ett vietnamesiskt Söderköping. Riktigt mysigt och trevligt! En gammal stad med små kanaler och rikligt utbud av skrädderier. Att strosa runt där på kvällarna är definitivt ett måste! Där stannade vi tre dagar och nu sitter vi på en buss påväg upp till huvudstaden Hanoi som ligger långt upp i norr. Det ska bli kul att se. Där stannar vi några dagar innan vi nästa vecka fortsätter till Kambodja! 

Hej så länge. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress