Awali

Update.
"Malin, du hänger i Marbella, varför uppdaterar du inte om vad som händer?" 
Jo hörni, det ska jag tala om för er.. Marbella är helt och håller fab! Älskar stället. Dock händer det inte något extra ordinärt som är värt att berätta om. Mitt liv ser ut såhär: Skola 10-18 varje dag, därefter plugg hela kvällen tills dess att jag går och lägger mig. 
Vi hade ett test förra veckan för att mest se efter vart alla låg ungefär, och jag blev missnöjd. Jag klarade det, visst, men jag var långt ifrån nöjd. Insåg att jag har använt min pluggtid helt fel och bestämde mig för att göra något åt det. Så jag går helt enkelt i skolan, äter, pluggar och sover. 
I'm telling you.. Att lära sig 8-10 drinkar utantill varje dag är inte det lättaste! Vissa är enkla givetvis, gin och tonic, screwdriver, martini osv.. Men sen så finns det ju sånna som Singapore Singapore sling, Mai Tai osv som innehåller cirka tusen ingredienser. Suck. Men hur som helst, jag vill kunna det här ordentligt, så jag pluggar i stort sett hela dygnet. Och om en vecka ungefär står jag ,förhoppningsvis, med ett internationellt bartendercertifikat i handen! Då jäklar ska det firas! 

Ha det fint! 
MVH / drink master 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress