Awali

To do list.
Kära nån alltså, det är så jobbigt när man är i en situation där man verkligen måste planera, fixa och engagera sig, när man verkligen inte alls är på ett sådant humör. 
Kom hem från Barcelona och hamnade i någon slags efter semester-depression. Vägrade erkänna att jag var hemma och vägrade bry mig om sånt som jag borde. Tydligen hade dom något slags möte när jag var borta och bestämde att hösten skulle komma. Så att gå från shorts, värme och nattbad i havet till blåst, regn och kyla var ju inte direkt upplyftande. Jag citerar Lina från när vi gått av planet
"FAN!"
Det är ungefär så man känner nu. 
 
Hur som helst, jag har väldigt mycket att stå i just nu. Flytt till Köln och praktiken som börjar på måndag (?!?!). Tyvärr får vi inte tillträde till vårt boende i Köln förrän måndagen den förste september, och då vi är på praktiken blir ju saker och ting väldigt mycket krångligare, eftersom vi måste åka mellan Düsseldorf och Köln fram och tillbaka med packning osv. Så Elin och jag bestämde oss för att försöka hitta boende i Köln under helgen innan flytten, så att vi kan gå omkring och kolla läget. Och i lugn och ro kunna lokalisera oss i staden. Det har vi alltså framförallt jobbat på de senaste dagarna, och nu har vi ÄNTLIGEN fått tag i ett ställe. Så om en vecka flyttar jag alltså till Köln? Sjukt. 
 
Annat som måste fixas är att köpa tågkort på Deutsche Bahn, köpa ett pendlingskort för nästa vecka, börja packa lite smått, handla böcker som ska läsas i skolan under hösten, skriva lista för vad som behöver handlas till nya lägenheten och mitt i allt det här ska man faktiskt börja jobba i en annan stad och pendla fram och tillbaka? Kontrakt ska även skrivas och skickas fram och tillbaka, poströsta ska även hinnas med. Ja, listan är lång helt enkelt.... 
Väljer att sammanfatta allt detta med ett Vännercitat. 
"Wow, I could so easily freak out right now"
 
Fast lite har jag ju faktiskt gjort trots min efter semester-depression. Boende för nästa helg innan den "riktiga" flytten är fixat. Det känns skönt. 
 
Men jag kan ju också berätta för er vad jag gör istället för allt som jag bör?
Jag lyssnar på den här låten, jag dricker alkohol och dansar hela nätterna med mina vänner, jag spenderar alldeles för mycket pengar, spontanshoppar för över 600 kronor trots att jag inte ska shoppa alls längre och det jag framförallt gör är att skämmas över mitt beteende. Skärp dig Malin!
Köln ska bli en nystart, på alla fronter. 
Men hörni, låt mig visa er vad det faktiskt var jag handlade.
Fast nu var det verkligen för allra sista gången (eller hur Malin?!?!)
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress