Awali

Erste Tag.
Hörni, kära vänner, idag hade jag min allra första dag på jobbet!
 
Alltså, att pendla med Deutsche Bahn är ju en historia för sig, tur att det bara är denna vecka! Men vi skiter i det för en stund och fokuserar istället på att jag har haft en så himla awesome dag!!
 
Jag jobbar alltså i en butik i Köln som heter Jättefint. Butiken säljer skandinavisk design, såsom barnkläder från Duns, Marrimekkotyger, Muminmuggar, fina kort och planscher med svenska skogsdjur exempelvis, samt barnböcker av Astrid Lindgren och Sven Nordquist och olika sorters spel. SÅ HIMLA NICE. Har suttit hela dagen och bara tittat på allt fint, haha. Dom säljer även vuxenkläder, och jag hittade en regnjacka som jag fell in love with. Tyvärr kostade den över 250 euro, lite för dyrt för en student som jag. 
 
Majorieten av personalen pratar svenska, men eftersom syftet för mig är att lära mig tyska ordentligt, pratar alla tyska med varandra. Jag kände mig väl omhändertagen så fort jag klev in genom dörren. Dom uppskattade verkligen att jag var där, dom förklarade hur allting fungerade och involverade mig direkt i allt arbete. Jag fick ett litet block av chefen och hon sa "här kan du skriva om det är några ord du inte förstår eller något annat, jag finns här för dig så fråga vad du vill!"
Så himla gullig!
 
Jag har inventerat hela dagen och arbetat med butikens online-shop. Väldigt kul och dagen har verkligen flugit förbi. En i personalen har en dotter som är lika gammal som jag, och hon jobbar extra i butiken. Vi har jobbat tillsammans hela dagen och hon var så himla trevlig. Bjöd mig dessutom på lunch, så vi satt på ett café och pratade om allt möjligt. Kul när man klickar med folk direkt!
 
Man blir alltid så trött efter en första dag. Det är så mycket information och nytt att ta in, så man blir ju helt utmattad. Särskilt när man gör allt på ett annat språk och dessutom måste pendla mellan två städer. GUD VAD SKÖNT DET SKA BLI ATT FLYTTA. 
Är så himla taggad på något nytt!
 
Har varit fruktansvärt irriterad på Deutsche Bahn (Tysklands SJ) och Tyskland i allmänhet idag, men när jag sitter här och äter gurka och guacamole tänker jag att livet är ju ganska nice ändå. 
 
OVER AND OUT BROS. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress