Awali

Vårt adjö.
Vi var åtta elever som i slutet av tvåan tog beslutet att fortsätta till Tyska steg 5 i trean. Flera av oss ganska osäkra , men vi gjorde det ändå. Om vi hade vetat då, vad vi vet nu, hade den osäkerheten inte existerat. 
Vi åtta har haft ett alldeles fantastiskt år tillsammans, flera arbeten såklart, men vi har också tagit emot tyskar en vecka, samt själva åkt ner till Tyskland en vecka. Vi har skrattat tillsammans också, otroligt mycket. Och en och annan fest har det ju blivit också, ehe. 
Jag vet inte vad det är som gör det, men vi har så otroligt roligt tillsammans! Vi är en sådan grupp som någon utifrån inte skulle gissade hörde ihop, och än mindre skulle ha kul tillsammans. Men åh vad roligt vi har! 
 
Men nu är det ju såhär att trean lider mot sitt slut, och därmed också Tyska5.
För att avsluta på bästa sätt bestämde vi oss för att åka och handla massor av mat, fara hem till vår lärare Tanja och laga Tacos tillsammans. Kom dit igår runt 18.00 och åt, skrattade, mördade (eh, tog liv osv ni vet?) och bara umgicks. Satt sedan på hennes balkong tillsammans, såg solen gå ner och pratade om allt mellan himmel och jord. När klockan helt plötsligt blivit tolv på natten, utan att vi insett hur det gått till, beslutade vi oss för att åka hem. 
Och det var det här, denna kväll, som blev vårt avslut. Vårt adjö. 
 
All den osäkerhet vi kände för det kommande året för ungefär ett år sedan, är bortblåst och jag kan nu i efterhand inte förstå hur den ens funnits? Jag är så tacksam för detta roliga, lärorika och knasiga år tillsammans med er. Ni, som jag för ett år sedan troligen inte skulle kallat mina vänner, men som jag idag gör. 
Tack för detta år Emma, Anna, Clara, Hannah, Olof, Jonas och Adam. Allt har varit alldeles fantastiskt. 
Älskar er ♥
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress